Wilms in Meerhout is sinds 1975 specialist in rolluiken en zonwering. Vandaag bouwt Wilms aan de toekomst en vormt haar showroom om tot het Wilms Experience Center. De verbouwing van de showroom is het startschot van een reeks investeringen van 8 miljoen euro.
Erik Wilms, ceo van Wilms: “De volledige showroom, kantoren en vergaderzalen worden deze zomer aangepakt en omgebouwd tot een belevingsruimte van maar liefst 700m². Zo willen we onze zakelijke klanten, maar ook architecten en aannemers nog beter kunnen bedienen. Zij zullen onze innovatieve producten kunnen ontdekken onder de ideale omstandigheden. Daarnaast zullen we het Wilms Experience Center ook inzetten voor evenementen, zowel intern als extern. We mikken op het najaar om de verbouwing volledig af te ronden.”
Na de totale rebranding in het begin van 2020 en de make-over van de showroom blijft Wilms investeren. Productiemanager Pascal Vandeplas vult aan: “Gespreid over drie jaar investeren we in totaal meer dan 8,3 miljoen euro. Zo nemen we dit jaar nog het dak van onze productiehal onder handen en installeren we een eigen confectielijn om de doeken van onze screens in huis te kunnen maken. In 2021 volgt de bouw van een centraal magazijn op onze site aan de Molsebaan in Meerhout.”
“We stelden vast dat ondanks corona de vraag naar zonwering en rolluiken in de lift zat. Daarom hebben we onze beursstand van Batibouw opgebouwd in de productiehal. Zo creëerden we een pop-up showroom van meer dan 100m² met een overzicht van onze belangrijkste producten. In deze tijd van het jaar is vooral de zonwering erg gegeerd, zowel de screens als knikarmschermen hebben enorme aantrek,“ stelt Andres Lesire, marketingmanager van Wilms.
Omwille van de corona-maatregelen is het enkel mogelijk om de pop-up showroom te bezoeken na het boeken van een afspraak via de website. Bezoekers krijgen via mail de juiste richtlijnen. Zo kan je op een veilige én rustige manier de producten van Wilms ontdekken, zonder jezelf of onze schaduwmeesters in gevaar te brengen.